سوداگر انه

سودای یک سوداگر

سوداگر انه

سودای یک سوداگر

لیوان آبت را زمین بگذار...

 

استادی درشروع کلاس درس ، لیوانی پراز آب به دست گرفت. آن را بالا گرفت که همه ببینند.

 

بعد از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است ؟ شاگردان جواب دادند 50 گرم


استاد گفت : من هم بدون وزن کردن ، نمی دانم دقیقا“ وزنش چقدراست . اما سوال من این است :

 

 اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ شاگردان

 

گفتند : هیچ اتفاقی نمی افتد...

 

استاد پرسید خوب ، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم ، چه اتفاقی می افتد؟

 

 یکی از شاگردان گفت : دست تان کم کم درد میگیرد حق با توست .

 

 حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه ؟


شاگرد دیگری جسارتا“ گفت : دست تان بی حس می شود


عضلات به شدت تحت فشار قرار میگیرند و فلج می شوند . و مطمئنا“ کارتان به بیمارستان خواهد

 

 کشید و همه شاگردان خندیدند...


استاد گفت : خیلی خوب است . ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییرکرده است ؟

 

 شاگردان جواب دادند : نه پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات می شود ؟ درعوض من

 

 چه باید بکنم ؟


شاگردان گیج شدند . یکی از آنها گفت : لیوان را زمین بگذارید


استاد گفت : دقیقا“ مشکلات زندگی هم مثل همین است اگر آنها را چند دقیقه در ذهن تان نگه

 

دارید اشکالی ندارد . اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید ، به درد خواهند آمد اگر بیشتر از

 

 آن نگه شان دارید ، فلج تان می کنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود .فکرکردن به

 

 مشکلات زندگی مهم است . اما مهم تر آن است که درپایان هر روز و پیش از خواب ، آنها را

 

زمین بگذارید به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرند.


هر روز صبح سرحال و قوی بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده هرمسئله و چالشی که برایتان

 

 پیش می آید ، برآییددوست من ، یادت باشد که لیوان آب را همین امروز زمین بگذاری زندگی

 

 همین است ...

نظرات 12 + ارسال نظر
سوداگر جمعه 10 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 18:43

سلام دوستان ...

امیدوارم که از این مطلب خوشتون بیاد ...

حامد جمعه 10 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 19:16 http://khodekhodam.blogsky.com

سلام
مطلب زیبایی بود...ولی همین مشکلات هست که زندگی رو میسازه.که به زندگی که هیچ تعریفی از آن نداریم رنگ میده. عاشقشونم...!یه سر بیا پیش خودم!

فاطیما۰(خسته تر از همیشه) جمعه 10 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 20:06 http://www.royaye0parvaz.blogfa.com

سلام
دوم شدم
میخونم بر میگردم

خاله سارا شنبه 11 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 09:00 http://www.Gha3dak.com

ایول به این استاد و ایول به تو که این نوشته زیبا رو نوشتی چه تشبیه باحالی بود ...مرسی !!!!

فاطیما۰(خسته تر از همیشه) شنبه 11 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 14:35 http://www.royaye0parvaz.blogfa.com

سلام
خوبی؟
مطلبت خیلی قشنگ بود ولی من نمیدونم این زندگی آخر میخواد چی کار کنه با ما....؟!!!!
فقط امیدوارم هیچ کس فلج نشه . خسته نشه و.دیگه اینکه در هر صورت پیروز باشه..
راستی یه چیز جالب : داداش منم دانشگاه بو علی و خواهرم هم زینب کبری(میدان شیر سنگی میدونی کجاست که ؟ ) درس میخوندن اینقدر با اون شهر خاطره دارن که نگوووو ....
در هر صورت موفق باشی هر جا که هستی ...
شاد و پیروز باشی...
فعلا...

شب نویس شنبه 11 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 15:39 http://www.konkoreeshgh.blogfa.com

chashm hastaman

دختر مشرقی شنبه 11 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 22:00

سلام داداشی...عالی بود .حرفای قشنگی در این داستان زده شد .دستت درد نکنه

دختر مشرقی شنبه 11 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 22:02

احتمالا افم بدست نرسیده ...خبرت کردم .......می ام .الانم واس چک نظراتم اومدم .حدست در مورد اژم درست ...........هنوزم به کسی سر نزدم .یک مقدار سرم شلوغ .می ام .گرچه خوندم .ولی می ام

یک بغل احساس یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:35 http://sorahi.irxblog.com

سلام
خیلی جالب بود
شاد باشی

فائزه ی تنها یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 11:36 http://www.faezeheyetanha.persianblog.com

سلام....خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟وایییییییییییییییییییییییییییی چقدر قشنگ بود چند لحظه شکه شده بودم وقتی این متنو خوندم....واقعا همینه تقصیر خودمونه که این همه ناراحتی و غصه رو تحمل می کنیم و بهشون همیشه فکر کی کنیم....همیشه موفق باشی و پیروز....

[ بدون نام ] دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 14:32 http://setareiesorkh.blogfa.com/

سلام خوبی خیلی قشنگ می نویسی دوست دارم بازم بنویسی زود زود منم زود زود میام می خونم همیشه چیزای قشنگ می نویسی امید وارم موفق باشید
به امیدیدار و حوظورشما

دختر مشرقی دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 15:48

دیروز مامانم این داستان تعریف کرد.گفت از نوشته های سوداگر......دی.مگه نخوندیش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد